В кои европейски държави са задължителни дневните светлини

В кои европейски държави са задължителни дневните светлини

Когато светят дневните светлини, вие не виждате по-добре, но ви виждат по-добре. В някои страни в ЕС не е задължително да шофирате с включени светлини през деня. Независимо от това, дневните светлини трябва да бъдат инсталирани стандартно във всяко ново превозно средство от 2011 г. насам.

• Публикувано на 30.03.2021 г. • Актуализирано на 25 септември 2021 г.

Задължителни ли са дневните светлини в България?

В България дневните светлини са задължителни за всички превозни средства. Съгласно ЗДвП в сила от 07.08.2012 год. всяко МПС трябва да се движи с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.

Каква е дневната светлина?

Дневните светлини са допълнително осветление към късите светлини, което може да се използва през деня и при добра видимост. Не трябва да се използва като заместител на къси фарове или фарове за мъгла. Няма значение дали автомобилът има дневна светлина с LED или с халогенни лампи.

В няколко европейски държави трябва да оставите дневните светлини включени през деня. Те включват:
• Дания
• Швеция
• Норвегия
• Финландия
• Полша
• Швейцария
• Чехия
Има и единадесет други европейски държави, в които е разрешено да карате само със светлини през деня. В Италия, Русия и Румъния изискването за светлина се прилага за магистрали и извън града. Можете да намерите подробен списък на всички държави по-долу.

Каква е разликата между дневните светлини и късите светлини?

Дневните светлини обикновено са под или до късите светлини и светят само на няколко метра пред колата. Те не служат като източник на светлина за водача, но гарантират, че другите участници в движението разпознават превозното средство по-рано. В зависимост от това кои лампи или светодиоди са инсталирани, светлината консумира малко електричество и следователно е много икономична. По-специално дневните LED светлини консумират малко енергия. Късите светлини осветяват пътя, така че водачът да вижда достатъчно дори в тъмното. Дневната светлина не трябва да се използва заедно с късите светлини. При превозни средства, на които са инсталирани дневни LED светлини, електрониката превключва светлините автоматично.

Какви са предимствата на дневните светлини?

Дневните светлини бяха въведени, за да улеснят видимостта на автомобилите през деня. Така че това трябва да подобри видимостта на вашето превозно средство за други участници в движението и по този начин да се избегнат инциденти. Поради това е препоръчително да сте на път с дневни светлини.

Как да разбера, че дневните светлини са включени?

В зависимост от марката, модела и годината, превключвателят на светлината има няколко нива. В допълнение към фаровете за паркиране, късите светлини, задната светлина за мъгла и светлината за мъгла има и сцена за дневната светлина. Моделите със светлинен сензор обикновено преминават към дневни светлини автоматично през деня. При тези превозни средства той е винаги активен, освен ако не изключите напълно светлинния сензор.
Ако искате да преоборудвате късите светлини и да ги свържете с дневните светлини ви съветваме да се обърнете към специализиран сервиз за оборудване на дневни LED светлини.

Защо дневната светлина е само отпред?

С включени светлини автомобилите могат да се виждат по-добре през деня. Тъй като обикновено карат напред, две активни светлини отпред са достатъчни за законодателите. Светлините отзад биха увеличили консумацията на енергия и по този начин разхода на гориво.

Какви са наказанията за пренебрегване на изискването за светлина?

В зависимост от държавата в която пътувате, съществува риск от сериозни глоби и наказания. Тук ще намерите информация къде дневните светлини са задължителни и колко високи са глобите, ако бъдат пренебрегнати. Ако нямате дневни светлини, там трябва да включите късите светлини.

Страна - Дневни светлини - Глоба приблизително
• Германия - Не
• Хърватия - Не
• Литва - Толериран - 15 евро
• Дания - Да - 135 евро
• Естония - Да - 190 евро
• Финландия - Да - 50 евро
• Исландия - Да - 30 евро
• Италия - Да - 40 евро
• Латвия - Да - 7 евро
• Молдова - Да - 10 евро
• Черна гора - Да - 30 евро
• Норвегия - Да - 205 евро
• Полша - Да - 60 евро
• Португалия - Да - 60 евро
• Румъния - Да - 17 евро
• Русия - Да - 200 евро
• Швеция - Да - 50 евро
• Швейцария - Да - 35 евро
• Сърбия - Да - 25 евро
• Словакия - Да - 60 евро
• Чехия - Да - 80 евро
• Унгария - Да - 30 евро
• Северна Македония - Да - 35 евро
• Босна и Херцеговина - Да - 15 евро

Споделете статията
Автор: Валентина Георгиева
Източник: АВТОНЕТ БГ
Сайт: avtonet.bg