Лампата на ABS свети непрекъснато, но всичко останало е нормално

Лампата на ABS свети непрекъснато, но всичко останало е нормално

Индикаторът за ABS на таблото свети непрекъснато? Причината може да е дефект в блока за управление на ABS. Колата по същество остава технически изправна. Но тъй като това е компонент, свързан с безопасността, трябва да посетите автосервиз. Вместо да бъде заменена цялата част, ремонтът може да бъде по-евтината алтернатива.

По-специално в по-старите автомобили електрониката в крайна сметка се влошава: кабелите корозират, щепселните връзки се разхлабват, комуникацията в CAN шината е нарушена. Ако блокът за управление на ABS е дефектен, може да се наложи да го смените. Разходите са съответно високи. В зависимост от вида на автомобила и вида на дефекта има и други начини и средства.

Каква е функцията на контролния блок на ABS?

Антиблокиращата спирачна система (ABS) е едно от големите постижения в пътната безопасност. Доставчикът Bosch разполага със съответната технология, която за първи път се предлага като екстра през 1978 г. в Mercedes S-Class, патентована през 70-те години. Днес ABS се превърна в нещо естествено за автомобилите. Неговата задача е да поддържа контрола на автомобила по време на тежки спирачни маневри. Обикновено се намира в отделението на двигателя между главния спирачен цилиндър и спирачките на колелата.

Блокът за управление на ABS играе ключова роля. Той обработва скоростта на автомобила, определена от сензорите за скорост на колелото. Използвайки тези сигнали, той регулира спирачната сила за всяко отделно колело с бърза последователност на задържане на налягането, намаляване на налягането и натрупване на налягане. Спирачното налягане обаче никога не е толкова високо, че колелото да се блокира - защото само подвижните колела могат да се управляват. ABS е особено полезен през зимата на покрити със сняг пътища.

Как можете да идентифицирате дефектен блок за управление на ABS?

Първият признак, че нещо не е наред, обикновено е контролната лампа на ABS на таблото. След като стартирате колата си, тя не само светва за кратко, но продължава да свети. Друг признак на проблем: спирачното поведение на вашето превозно средство се е променило и колелата се блокират в случай на аварийно спиране.
Понякога по време на дефект в блока за управление други системи, които работят в тясно сътрудничество с ABS, също блокират: електронната програма за стабилност (ESP) или системата за контрол на сцеплението (ASR). Това се показва и от съответните контролни лампи. Най-ясна индикация е кодът за грешка в паметта за грешки, който е най-добре да бъде прочетен със софтоуер за диагностика на двигателя в автосервиз.

Диагностика в автосервиз

Причините за проблема могат да бъдат много. Дефектният блок за управление на ABS ли е? Или просто нещо не е наред със земна връзка или предпазител? Кабелът ли е пркъснат? Може би само сензорите за скорост са замърсени или повредени. На такива въпроси могат да отговорят само експерти, които наистина са запознати с електрониката на автомобила и знаят как работи системата ABS в автомобила.
Независимо дали е независим или оторизиран автосервиз след като неизправността бъде установена и сте решили да поправите блока за управление, той ще бъде изпратен за ремонт в специализиран сервиз. Важно е да се отбележи, че диагнозата трябва да бъде надеждна. ADAC установи, че доставчиците на специализирани ремонтни услуги многократно получават компоненти, които изобщо не са дефектни.

Ремонт или смяна?

Може да се наложи да смените контролния блок на ABS, но понякога е достатъчно да поправите контролния блок. Във всеки случай, подробностите трябва да бъдат обсъдени с автосервиза, преди да вземете решение.

Освен факта, че има големи разлики в разходите, времето също играе роля. Ако имате нужда от вашата кола ежедневно, трябва да знаете, че изпращането и поправката й отнема повече време от подмяната на устройството.

Източник: снимка АВТОЦЕНТЪР ВАРНА МОБИЛ


Споделете статията
Автор: Иван Иванов
Източник: АВТОНЕТ БГ
Сайт: avtonet.bg