Зимен дизел - всичко, което трябва да знаете

Зимен дизел - всичко, което трябва да знаете

Когато стане много студено, шофьорите на дизеловите автомобили могат да си навлекат проблеми. Дизелoвите двигатели през зимата не вървят добре. Затова има зимно дизелово гориво.

• Публикувано на 14.02.2021 г. • Актуализирано на 2 ноември 2021 г.

Тъй като дизеловото гориво не понася минусови температури, проблеми могат да възникнат от минус седем градуса. Причината за това са парафините в дизела. Тази смес от въглеводороди се флокулира, когато температурата е под нулата. По време на флокулация се образуват парафинови кристали, които запушват горивопровода, филтъра и инжекционната система. В резултат на това двигателят спира да работи. Зимното дизелово гориво трябва да предотврати това. Към него се добавят защитни добавки.

Какво е зимно дизелово гориво?

Зимното дизелово гориво е специално обработено гориво, към което се добавят добавки. Това вече се случва в рафинерията. Производството и добавките придават на горивото по-висока устойчивост на студ. Така че е пригоден за зимни условия. Граничната стойност се определя с помощта на така наречената граница на филтрируемост. Това означава, че дизелът трябва да премине през горивен филтър с определен размер за определено време. Тази граница на филтрируемост се определя от стойността на CFPP, "Точка на включване на студения филтър". Той определя температурната стойност, при която тестовият филтър се запушва при горните условия.

Тази стойност на CFPP не се отнася само за зимното дизелово гориво, но и за всички дизелови горива. Например в Германия преходният дизел вече се предлага на бензиностанциите между 1 октомври и 15 ноември. Не трябва да образува парафинови кристали при температури до минус 10 градуса. През останалата част от годината в резервоара се поставя лятно дизелово гориво, което не флокулира поне до 0 градуса по Целзий.

Съвети за шофьорите на дизелови автомобили през зимата

Шофьорите на автомобилите с дизеловото гориво трябва да зареждат със зимно дизелово гориво възможно най-рано и да не чакат, докато температурите спаднат значително. Защото тогава вече може да е късно и колата може да откаже да работи след първата студена нощ.

Но ако все пак се случи, че лятното дизелово гориво парализира автомобила през зимата, само търпението и топлината ще помогнат. Колата, горивната система, дизеловият двигател и резервоарът трябва да се загреят. Това се прави най-добре в сух, ако е възможно отопляем гараж. В никакъв случай водачите не трябва да се опитват да загряват резервоара и / или горивната система с открит пламък, например с газова горелка. Има голям риск от пожар и дори експлозия.

Съвети когато дизеловото гориво замръзне:
• Паркирайте автомобила възможно най-защитено от вятъра и на сухо място
• Никога не смесвайте дизелово гориво с зимно устойчив бензин. Тук има риск от големи повреди на двигателя.
• Използвайте добавки за подобряване на дизеловото гориво от търговията с аксесоари само ако те са изрично одобрени от производителя на автомобила
• Проверете горивния филтър за вода и замърсяване и го сменете, ако е необходимо
• Парафините, които вече са кристализирали, се разтварят отново само с подходящо подаване на топлина.
• Загряване да, но никога с открит пламък!

Споделете статията
Автор: Иван Иванов
Източник: АВТОНЕТ БГ
Сайт: avtonet.bg